sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Nyt mä sen sain

Tai sain ja sain, siis ostin. Olen reilut puolitoista vuotta ihan tavoitteellisesti säästänyt rahaa saumuria varten. Nyt rahat oli kasassa ja eilen, kun vietimme sisarten päivää kävin sen ostamassa. Ette usko kun tuntui hyvältä saada jo vuosien haave toteutettua. En ole vielä koskaan ommellut saumurilla, joten opettelemista riittää. Kauppias sanoi järjestävänsä saumurin käytön alkeiskursseja ja lupasi ilmoitella niistä. Toivottavasti sopivat mun aikatauluihin.



Tässä kuvassa saumurin taustalla näkyy mun lähes 30 vuotta vanha ompelukone, jolla olen tähän asti surruutellut. Hyvä kone se on edelleen.


Kirpparilta löysin kivan ompelukirjan. Minähän olen heikkona kaikenlaisiin käsityökirjoihin ja lehtiin. Läheskään kaikista ei tule tehtyä mitään, mutta niitä selaillessa on mukava haaveilla mitä kaikkea vois tehdä.


Isosiskolta sain joululahjaksi myöskin mukavan kirjan. Kiitos siitä.


Kirpparilta löysin lisäksi 50-luvun "reginoita" ja...


...kuviollisia vinonauhoja.


Tänään olin lentopalloturnauksessa koko päivän. Joukkueita oli kymmenen ja me oltiin neljänsiä. Oltiin tosi tyytyväisiä sijoitukseen. Mukava päivä oli, mutta taisi olla mun viimeisiä turnauksia. Mulla ei tahdo polvet enää kestää tällaisia useamman pelin päiviä (tänäänkin viisi peliä). Harmi. Lentis on niin mukavaa.

Nyt voi hetken olla hiljaisempaa täällä, meinaan viedä läppärini päivähoitoon huomenna. Toivottavasti ei kovin montaa päivää tarvitse siellä pitää, tästä bloggaamisesta kun on tullut riippuvaiseksi.

Huomenna alkaakin sitten härkäviikot, ihanaa viikon alkua kaikille.

2 kommenttia:

  1. Tuosta säästämisestä nostan kyllä hattua. Saumuri ei ole mikään halpa ostos. Olet tehnyt hienoja hankintoja. :)

    VastaaPoista
  2. Saumuri on tosi tarpeellinen paljon ompelevalle. Minulla saumuri jo käyttämättä kun lapset kasvoivat ja ostavat vaatteensa kaupasta. Ompelin ennen heille kaikki. Vinonauhat muuten ihanat!

    VastaaPoista