sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Viikon kuulumiset

Kyllä lomalla on kiva olla:)
Koiratkin nauttivat, kun pääsevät pitkälle lenkille joka aamu.
Ja minä nautin, kun saan tehdä mitä huvittaa.
Viime viikon aikana en ehtinyt tehdä yhtään käsitöitä, mutta kaikkea muuta kivaa ja vähemmän kivaa kylläkin. 

Se vähemmän kiva oli hammaslääkärillä käynti. Onneksi reikiä nolla, mutta vielä ensi viikolla hammashygienistille hammaskiven poistoon. Olen aina pelännyt hammaslääkäriin menoa. Tällä kertaa käynnissä oli jotain huvittavaakin, kun lääkäri puhutteli minua kolmanessa persoonassa. Meinasin sanoa, etten ole kuninkaallinen ja minua saa ihan sinutella:)

Kävin kyläilemässä enoni ja hänen vaimonsa luona ja siellä näin myös toisen enoni ja hänen poikansa eli serkkuni, jota en ollut nähnyt meidän häiden jälkeen eli liki 27 vuoteen. Jälleennäkeminen oli iloinen yllätys ja juttua ja päivittämistä riitti:) Serkku on vajaan vuoden minua nuorempi ja lapsina leikimme paljon yhdessä mummolassa.

Tämän kesän kurkikuva yhdeltä aamulenkiltä.

Raparperipiirakalla ja -kiisselillä on herkuteltu.

Eilen olimme Isosiskon ja miehensä kanssa koko päivän Vaasassa. Tosi mukava päivä oli, kiitoksia hyvästä seurasta:)
Kävimme Plantagenissa, josta ostin yrttejä.

Syömässä kävimme Faros-laivaravintolassa. Söimme oikein pitkän kaavan mukaan ja ruoka oli erittäin herkullista. Niin hyvää, etten kuvaa muistanut ottaa.

Sisäkuva ravintolasta.

Sitten käytiin kaupungilla hetken shoppailemassa, jonka jälkeen käytiin tutustumassa Strömsöön.

Strömsööstä mentiin käymään Raippaluodossa kahvilla. Sieltä ei nyt ole kuvia, kun olen niitä joskus tänne jo laittanut.

Ja Raippaluodosta Vanhan Vaasan raunioille. Kuvissa kirkon rauniot, kirkko on ollut vaikuttavan suuri ja paloi kaupungin tuhonneessa tulipalossa vuonna 1852. Kaupunki oli perustettu vuonna 1606. 


Oikein mukavaa juhannusviikkoa kaikille!

3 kommenttia:

  1. Kiitos samoin!
    Lomalla on kyllä mukava reissata. Itse olen ollut nyt kolmena kesänä töissä, joten reissut ovat jääneet hamaan tulevaisuuteen:)

    VastaaPoista
  2. Stömsöhon? En tiennyt, että siellä voi käydä!

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus viikon kuulumisista!
    Mukavaa juhannusviikkoa!

    VastaaPoista